Voorbereiding - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Maarten Kommer - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Maarten Kommer - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Maarten

11 Mei 2015 | Nederland, Utrecht

Oeganda 2015.

Nooit wilde ik een coschap (stage van geneeskundestudenten, red.) in de tropen doen. Ten minste, niet omdat 'iedereen' dat deed, want, zo leek het haast te zijn tijdens mijn opleiding tot zover. Totdat ik in de zomer vorig jaar opeens zelf motivatie ontdekte; dit was het perfecte moment om nog zo'n ervaring mee te pakken. Het perfecte moment waarbij ik nog niet als 'eindverantwoordelijke' allemaal gekke tropengeneeskunde-dingen hoef te doen. Zo dacht ik.

Wat het makkelijker maakte; ik had (en heb) het idee dat God mijn reis zegent. Zo heeft Hij mijn reis bevestigd toen ik in het begin nogal gestresst was over het 'hoe en wat'. Ik houd er nou eenmaal van te weten waar ik aan toe ben, en ja, bij een avontuur in de tropen is dat niet makkelijk.

Over ruim twee weken vlieg ik. Nog zo onwerkelijk. Ik ben er alleen nog logistiek mee bezig; 'zin in' of 'enthousiast zijn voor' begin langzaamaan ook te komen. Wat een avontuur staat me te wachten? Ik ga het meemaken.

Praktisch: ik vlieg op 27 augustus via Istanbul naar Entebbe, het vliegveld in Oeganda. Daar zal ik de eerste dagen tijd hebben om te wennen, visum regelen, slaapplek regelen, locale simkaart, internet mogelijk, vervoer zien te regelen om bij mijn stageplaats aan te komen, en ontdekken hoe ik met Oegandees voedsel mijn Hollandse maag weet te vullen. 1 Juni begin ik met mijn stage tropengeneeskunde in Bamu Hospital, Mateete. Google maps kent deze plaatsnaam niet. Wel de regio: Sembabule.

Jullie horen van mij, eentje in het bijzonder, want wat is een avontuur zonder dit te kunnen delen?

  • 11 Mei 2015 - 14:25

    Geertje:

    Ha Maarten!
    Veel succes daar! Ik ben benieuwd wat je gaat beleven daar.
    Groetjes, Geertje

  • 11 Mei 2015 - 14:44

    Cornelieke!:

    Oehoeeeee you go bro! :)
    Ik ga je volgen, leuk!

  • 11 Mei 2015 - 22:15

    Lynn:

    He kommer!

    Wat goed dat je eindelijk alle knopen hebt doorgehakt en zowaar gaat.
    Heel veel plezier en ik zie de foto's wel verschijnen.

    Liefs Lynn

  • 31 Mei 2015 - 10:58

    Robert :

    Mooi quote van 'into the wild' op het eind;-) Succes op je eerste stage dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 11 Mei 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 5296

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 25 Augustus 2015

Oeganda 2015

Landen bezocht: